Media społecznościowe a SEO


 Autor:Ewa  Kościelniak



 Poszerza się zakres narzędzi SEO, które można wykorzystywać do podniesienia pozycji serwisu w wyszukiwarce. Od pewnego czasu mówi się o social SEO jako modelu SEO, który będzie stanowił drogę rozwoju branży. Chodzi o wykorzystanie mediów społecznościowych na gruncie pozycjonowania.


 Fenomen social media


 Media społecznościowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu, ich fenomen stał się tematem poważnych analiz. Jeszcze za wcześnie, by powiedzieć, że życie przeniosło się do sieci, ale pewne symptomy wskazują, że taka sytuacja może zdarzyć się w przyszłości. Nie ulega wątpliwości, że social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w naszym życiu. Ich atutem jest możliwość szybkiej reakcji, wyrażenia swojego zdania na różne tematy.


 Treści zawarte w serwisach społecznościowych są indeksowane przez wyszukiwarkę, ponieważ mogą stanowić cenne źródło informacji dla użytkowników Internetu.


 Serwisy społecznościowe mają swoje zastosowanie w branży biznesowej. Są doskonałym sposobem nawiązywania oraz podtrzymywania kontaktu z Klientami. Ich komunikacyjna rola jest nie do przecenienia. Za pomocą narzędzi takich jak fanpage, można zdobyć swoje wierne grono fanów. Aby ich pozyskać i utrzymać, trzeba być bardzo aktywnym - ciekawie pisać, nawiązywać do twórczości innych, dyskutować, komentować itd.


 Warto stworzyć z profilu w serwisie społecznościowym ważne źródło informacji o nowościach w ofercie i szerokiej działalności firmy. Może to być miejsce, gdzie będą się ukazywały niepublikowane gdzie indziej informacje.


 Social media a SEO


 Profile tworzone w social media można odpowiednio zoptymalizować, używając w nazwach i treści słów kluczowych, ale nie można ich traktować jak typowego zaplecza pozycjonerskiego.


 Amerykańscy marketerzy są bardzo entuzjastyczni, jeśli chodzi o ocenę wpływu mediów społecznościowych na pozycje stron w wyszukiwarce. Jednak polska branża SEO dosyć sceptycznie podchodzi do przedstawionych przez Amerykanów wyników badań, wskazując na ważny aspekt, jakim jest skuteczne likwidowanie przez uczestników społeczności wszelkich prób umieszczenia linków pozycjonujących w serwisach społecznościowych.


 Serwisy społecznościowe typu Facebook raczej należy traktować jako element social marketingu, służącego promowaniu stron w Internecie. Umiejętnie wykorzystane mogą przyczynić się do wzrostu popularności pozycjonowanych treści w wyszukiwarce, a także wpłynąć pozytywnie na ruch na docelowej stronie.


 Wykorzystanie wiedzy o ogromnej sile użytkowników, a także ciągłe poszukiwanie nowych możliwości, z pewnością przyczyni się do rozwoju branży SEO.



 Przedrukowano z artelis.pl
numer seryjny:51647819-523c-479c-b1ee-0dee5bef4303              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz